Changsha in 2 dagen

30 april 2017 - Changsha, China

Joehoe hier is Liam weer met een nieuw reisverhaal (weer een nieuwe!)

Ik ga in dit verhaal 2 dag samenvatten omdat we nogal luie, maar leuke dagen hebben meegemaakt.
Gisteren hadden we niks in de planning dus hebben we gewoon rustig aan gedaan.
We begonnen zoals gewoonlijk hier met het buffet.
Normaal zou ik het niet over het buffet hebben maar nu wel. (Je ziet het dus al aankomen dat er weer iets is gebeurd)
Mijn vader en ik stonden bij de broodrooster een broodje er in te doen.
Mijn vader zei:hoeveel minuten wilt u uw broodje er in madam?
En ik zat dus te bedenken hoeveel minuten het broodje er in moest voordat hij helmaal zwart was.
Een meneer van de bediening zag ons en dacht dat we dat ding niet aan de praat kregen.
Hij zou ons dus even helpen. (Ik zal je alvast zeggen, dat had ie beter niet kunnen doen)
Hij liep naar ons toe en deed dan hendeltje naar beneden, zodat de broodjes konden worden geroosterd.
Intussen tijd deed hij zijn vingers op het ijzeren ding, maar die was heel heel heel heet.
Zijn reactie "ooei!!".
Mijn vader reactie: "jaaaa dat is het hè?"
Het siste er over.
En zijn vingerafdrukken zaten in de broodrooster geprint (dus als je ooit naar dit hotel komt kijk dan voor de aardigheid maar even naar de broodrooster)
En hij liep snel naar de keuken.
Mijn vader draaide zich om en hij werd knalrood.
Ik dacht wat is er, maar hij moest zo heel hard lachen en dat hield hij in!!
Even later zagen we hem met een hittebestendige handschoen. (Maar beter ook!)
Dus Ronald en Liam hebben weer iets beleefd.
Daarna hebben we gewoon lekker rustig aan gedaan.
De dag erna (vandaag dus) werden we om 12:00 opgehaald Door onze taxichauffeur en gids.
We moesten een berg op klimmen *pffffff* wat een gesjouw!
Toen kwamen we bij een tempel aan daar liepen we door heen.
Er waren allemaal boeddha beelden waar je voor kon bidden.
Er was ook nog een echte boedistiche monnik die daar woont.
Toen we uit de tempel kwamen hadden we nog een souvenir gekocht:
2 sleutelhangers met mijn Chineese achternaam er op (voor mijn vader en mij)
En nog 2 kettingen met mijn Chineese voornaam er op (voor mijn vader en mij)
(Foto's komen er aan als het lukt)
Daarna gingen we weer naar beneden daar hadden we ook nog wat gekocht.
En toen gingen we een boottochtje maken.

Dat is alles voor vandaag en gisteren.
Ik hoop dat je dit verhaal leuk vindt.
En blijf natuurlijk deze blog in de gaten houden voor meer leuke, spannende en uiteraard grappige verhalen
Xxxliam <3

P.S. ik ga morgen reizen met de trein naar Yangshou.
Naar het hotel de giggeling tree.
En ik weet niet of ik daar wifi heb dus het kan even duren voor een nieuw blog verhaal.